Mijn eigen ikken onder controle

Een jaar of 3 geleden kreeg ik bij mijn eigen coach inzicht in mijn eigen ikken. De verschillende typetjes die nogal eens voor chaos in het hoofd willen zorgen als je ergens over aan het tobben bent. Zo zit er bij mij een perfectionist, die oneindig kan blijven draaikonten omdat het nog niet goed genoeg is. Mijn bange ik is het daar natuurlijk helemaal mee eens, net als mij onzekere ik. Mijn kritische ik wist er altijd een hele tros mislukkingen bij te halen om mij duidelijk te maken dat de kans van slagen nihil was.
En zo waren er nog meer die een stem in de zaak hadden…

Door hun bestaan te accepteren leerde ik wie er vaak en wie er minder vaak aan het woord mocht komen. En leerde ik een heel stel van de ‘good-guys’, die voorheen niet aan het woord kwamen, als tegenoffensief in te zetten. Met als resultaat dat ik beter presteer, me prettiger voel en meer doe wat ikzelf echt wil!

Ik ben op dit moment de workshop MIJN IKKEN aan het voorbereiden en al knutselend herken ik bij mijzelf de grote stappen die ik gezet heb op het ikken-gebied. Ik heb me namelijk ingeschreven om op 6 en 7 oktober mee te doen aan de kunstroute ‘De schone van Boskoop’ waar ik de creatieve workshops van CONqreat zal gaan tentoonstellen. En waar ik op het moment van inschrijven nog aan moest beginnen!

Mijn perfecte ik zou totaal uit zijn dak gaan…
Als hij aan het woord zou mogen komen!!!

Heb je interesse om jouw ikken te onderzoeken?
Ik help je graag.

Lieve groet,
Esmeralda

Plaats een reactie